MelissaInSuriname.reismee.nl

Back to basic

Op trip naar Fungu eilend -> Voltzberg en Raleighvallen.

Dag 1

We werden opgehaald met de taxi en na een uur stapten we over in een jeep en een busje van onze gidsen.
Onze gids heet Dion en hij is zo gek als een deur.
We verlieten de normale weg en kwamen op de ‘rode’ weg. Een weg met hobbels en gaten en hier raceden we overheen.
We zongen liedjes en hadden een gezellige reis. Uit de auto hangen was voor Dion ook geen probleem.

Eenmaal aangekomen bij een klein dorpje zijn we in een korjaal gestapt en hebben we een uur gevaren. Na dit uur begon het te onweren en te regenen. We kwamen toen een hangmattenkamp tegen en hier zijn we gestopt voor onze veiligheid. We hebben onze hangmatten opgehangen en hebben een kampvuur gemaakt.

Dag 2.

Dag twee hebben we vooral gevaren naar het eiland Fungu eiland. We hebben zo’n 8 uur gevaren met veel tussenstops om even af te koelen en pauze te houden. Eenmaal aangekomen op het eiland hebben we onze hangmatten opgehangen in het kamp en hebben we avond gegeten. Na het avond eten heb ik een paar uur uitgerust want om half 2 s’ nachts zijn we vertrokken naar de jungle om de zonsopgang te zien op de Voltzberg. Na een jungle wandeling van zo’n 3,5 uur hadden we de voet van de Voltzberg bereikt. De Voltzberg beklimmen is geen gewone klim met een mooi zigzag pad. Nee de Voltzberg heeft een steile wand met allemaal grote rotsblokken, bomen en lianen. We moesten dus letterlijk omhoog klimmen. Ik vond het best een zware klim en op het einde had ik mijn ademhaling niet helemaal meer onder controle. Bij het eerste stuk waar je echt op de berg kon zitten ben ik dan ook blijven zitten. Dat is zo’n 5 minuten wandelen onder de echte top van de berg. Alhoewel ik dus niet op het bovenste puntje van de berg ben geweest had ik wel een prachtig uitzicht over de jungle en konden ook Bryan en ik de zonsopgang bewonderen. De dampen kwamen magisch uit de jungle omhoog tijdens de zonsopgang en de Ara’s vlogen op ooghoogte vlak voor ons voorbij.

En alsof dat nog niet prachtig genoeg was had ik ook nog het voorrecht om een rotssalamander op mijn been te krijgen en ook liet ik mij verassen door een heuse colibrie.
Met het geluid van de brulapen, toekans en papagaaien op de achtergrond heb ik genoten van het prachtige uitzicht.

Dag 3

Deze dag bestond vooral uit lekker chillen en genieten van de plek waar we waren.
We hebben lekker gezwommen en daarna heb ik samen met Dion, Joëlle en Sadie een visnet uitgezet om avond eten te vangen. Het was eigenlijk de bedoeling dat we midden op de rivier op een zandbank zouden slapen. Helaas was de motor van de boot kapot en kon die niet op tijd gemaakt worden. Maar desondanks hebben we toch op een strand geslapen aan het water.
In de visnetten zat helaas niets. Uiteindelijk gingen we op kaaimannenjacht. We zagen een hele grote, maar hij had ons door en was weg voordat we het wisten. Hierna is er een kleine kaaiman gevangen en een Surinaamse haas geschoten.

Iedereen is op de foto geweest met het kaaimannetje en daarna hebben we hem weer vrij gelaten.
Joëlle is bioloog en zij ging de haas samen met Sadie klaarmaken. Toen ze hem leeg gingen halen heb ik meegekeken. Ik heb toen een lesje biologie gevolgd en ben een stuk wijzer geworden. Dit word ons eten voor morgen.

Dion heeft bij een visser een Anjomara gekocht. Dat is één van de lekkerste, grootste en duurste vissen van Suriname. We hebben deze ‘s nachts nog klaar gemaakt en samen met Sadie, Dion en Sara hebben we deze vis opgegeten.

Hierna was het toch echt tijd om op een zeiltje op het strandje te slapen. Zo prachtig onder de sterrenhemel vielen we in slaap totdat de volgende dag het zonlicht weer in ons gezicht scheen.

Dag 4

Deze dag zou vooral bestaan uit terugvaren naar het dorpje, om vanaf daar weer de auto terug te pakken naar de stad. We zijn 's ochtens vroeg vertrokken. We zijn tijdens het varen nog een paar keer gestopt om te zwemmen en om onze haas te eten. Eenmaal aangekomen bij het dorpje waar de auto stond ging het allemaal heel snel. De spullen uit het bootje halen en inladen was zo gedaan en binnen een kwartier konden we weer op weg.

We kwamen langs een indianen dorp en hier was een feestje aan de gang. Een meneer was jarig en we werden uitgenodigd om indianen bier te drinken. Hoewel ik niet van bier hou heb ik dit toch geprobeerd want dat zal ik waarschijnlijk nooit meer mee maken. Het smaakte niet naar bier, maar lekker was het ook niet. Vervolgens kwamen we om 12 uur aan op de plek waar we moesten overstappen in de taxi’s. En jawel, de taxi waar wij in zouden gaan had een lekke band. Dus om 12 uur ‘s nachts nog even een band verwisselen. Uiteindelijk waren we om half 2 thuis en ben ik gelijk in slaap gevallen. Kwart over 6 ging de wekker weer voor stage. Al met al een leerzaam en heerlijk weekend.

Reacties

Reacties

Reinier de prins

Geweldig om te lezen wat een belevenis.
Dit vergeten jullie nooit meer.

Robert

Wat een leuk verhaal Melissa ,zo zie je nog eens wat van Suriname.

Robert

Krijnie

Jeetje wat een avonturen beleef jij zeg. Daar kun je thuis een boek over schrijven. Zal best zwaar zijn geweest het beklimmen van die berg. Maar vast wel de moeite waard. Slaap dat nog een beetje zo'n hangmat. Je wordt bijna zelf een inlander hé. Leuk om al die belevenissen te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!