MelissaInSuriname.reismee.nl

Bigi Pan. Een hutje op het water.

Op zaterdag 10 december ben ik afgereisd naar Bigi Pan.
Eerst met z’n alle vier uur in een bus mee blèren met de muziek. En tussendoor stoppen bij een Surinaams kraampje om pindakoek te kopen.

Na vier uur te hebben gereden zijn we gestopt bij een mooie tempel.
Hierna zijn we nog een schaafijsje gaan kopen en hebben we met zijn alle gechillt onder een boom.
(Kenny B) Chillen onder een boom, nooit alleen maar met anderen.

Vervolgens zijn we overgestapt in een bootje. Na een kwartiertje varen kwamen we bij een dijkje. Hier moesten we met de boot overheen! Na veel geduw en getrek is het ons gelukt het bootje over de dijk te krijgen. Nu waren we echt in het moeras. Direct werden we al verrast door vele verschillende vogels en geluiden. Wat een prachtige omgeving.

Eenmaal midden op de grote plas stonden 6 hutjes. We meerden aan en hingen onze hangmatten op. We hadden enorme honger en kregen lekkere zelfgemaakte visnuggets. We hebben ons ingesmeerd met deet en gingen de boot weer in. Blijkbaar slapen alle vogels hier samen. Met hoge snelheid voeren we naar een eilandje. Hier kwamen alle vogels in grote getalen aangevlogen om te rusten.

Ik vroeg of ik het bootje uit mocht aangezien het toch ondiep was en ik mijn bikini aan had. De jonge zei dat het wel mocht maar hij vroeg of ik het zeker wist. Nadat ik het water in ging begreep ik zijn vraag. Ik zakte tot mijn knieën in de modder. Bryan kon het natuurlijk niet laten om wat modder op mij te gooien. Gelukkig hadden we een hoosblik bij ons zodat ik me even af kon spoelen.

Een echte douche hadden ze hier niet. Ik kreeg een emmer met regenwater en hier kon ik mij onder douchen.

Na het avond eten zorgen we voor een gezellige sfeer. We hadden muziek mee genomen, eten en wat drank. Onder het genot van een kaaimansaté speelden we het spelletje Hallie Gallie. Ook een gids deed met ons mee. Ik had die nacht ook afgesproken om de volgende ochtend mee te gaan om visnetten uit te zetten en vissen te vangen.

Toen ik eindelijk lekker lag te slapen werd ik ook wakker gemaakt door Dilano om mee te gaan vissen. Gelukkig hebben ze in Suriname geen haast en kon ik eerst ontbijten en thee drinken.

Vissen in Bigi pan is anders dan hoe ze het voor de rest overal doen. Je spant een net door het water en met drie boten zigzagden we naar het net toe. We lieten de vissen dus naar het net toe zwemmen.

Eenmaal bij het net aangekomen bekeken we de vangst. En ja hoor! Deze tactiek werkt perfect. Alleen onze boot haalde er al 15 uit. Zelf heb ik ook 1 vis ontstrikt uit het net.
Hierna was het tijd voor een heus modderbad. Bikini’s aan en gaan! Een modderbad zonder moddergevecht kan natuurlijk niet en uiteindelijk hebben we onszelf helemaal besmeurd met modder.

Wat een heerlijk weekend.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!