MelissaInSuriname.reismee.nl

De eerste paar dagen.

Yes aangekomen in Suriname!

Image and video hosting by TinyPic

Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Suriname stonden we achteraan in de rij.
Het wachten duurde aardig lang maar in de rij hebben we lieve mensen ontmoet.
Een Surinaamse dame en een Surinaamse meneer hebben ons zelfs uitgenodigd om bij hun te komen eten. Natuurlijk slaan we een aanbod om echt Surinaams te eten niet af!

Buiten stond de huisbaas van ons verblijf al op ons te wachten om ons naar onze studio te brengen. Tijdens de rit naar Paramaribo zag ik heel veel huisjes en in mijn ogen ook armoede.
Verder was het heel kleurrijk met heel veel bomen en planten.
Hoe dichter we bij de stad kwamen hoe minder groen het was. Ik was bijna bang dat we niks van de natuur in de buurt zouden hebben.

Uiteindelijk stopten we bij een poort met prikkeldraad erover. Hier was het dan. Ik kon het niet geloven want het leek vanaf de buitenkant totaal niet op de fotos.
Maargoed we liepen braaf mee. Eenmaal om de hoek zagen we de studios die gelukkig wel op de foto leken. We kregen een rondleiding en we hebben direct alle studenten die hier 'wonen' ontmoet. Wat een super leuke groep is dat!

We kwamen pas s'avonds aan en we hadden helemaal geen SRD (Surinaamse Dollars) en de grote winkels waren ook al niet meer open.
Gelukkig wilde Luc (een student uit het huis) ons wat geld lenen en met ons naar een chinees winkeltje gaan. Vanaf dag 1 was het direct al erg gezellig.

De studio ziet er verder prima uit en ook staat er daadwerkelijk een groot zwembad in de tuin.
We zijn de volgende avond gelijk met z'n alle uit eten geweest en iedereen wil ons overal tips voor geven.
Dat weekend gingen ook alle studenten naar Spring Break. We hadden het terrein dan ook even helemaal voor ons zelf alleen (rust!)

Image and video hosting by TinyPic

De eerste regenbui hebben we ook al gehad en die was niet mis. Volgens de Surinamers heeft het al een hele tijd niet zo lang en zo hard geregend. De straten stonden zelfs blank.

De eerste dagen lijken wel vakantie wat heerlijk! maar vanaf woensdag moeten we toch echt aan de bak. Gister avond bij de waterkant gegeten bij een zaakje waar alle Surinamers ook altijd eten halen. Man wat was dat pittig! Maar wel erg lekker.

Vandaag is het een nationale feestdag (dag van de Marrons) en we gaan dan ook even bij de palmentuin en de waterkant kijken naar kraampjes, muziek, dansjes en uiteindelijk hopen we nog een boottocht te kunnen maken.

Uitzicht vanuit de tuin:

Mariska

Zo wat een gaaf uitzicht vanuit jullie tuin. Dat is toch anders dan op de Pette????

Krijnie

Klinkt allemaal goed zeg. Top dat het gelijk zo goed klikt met de groep. Altijd fijn als je mensen om je heen hebt waar je een goed gevoel bij hebt. Zo te lezen zijn de eerste indrukken niet verkeerd. Lijkt erop dat jullie een top tijd tegemoet gaan. Xxxx

Mykel

Hoi hoi fijn dat het zo goed gaat

Lonneke :)

Heey melis!

Natuurlijk hoor ik je ook via de app maar wat tof om te lezen hoe het is en gaat!
ik kijk weer uit naar je volgende verslag want je mag dan wel ver weg zitten maar ik hou je in de gaten hahaha

Groetjes lon
(Ook namens m'n ouders, chant, dre en pip)

Krijnie

Hallo Melissa, al een beetje ingeburgerd. Ben benieuwd hoe je eerst " werkdagen" ???????????????? Zijn geweest. Nog met een ouderwetse schoolbel ???? naar binnen? Zal wel niet hé. Toch al weer 10 dagen in Suriname lijkt net gisteren dat ik je uitgezwaaid heb. Tot het volgende bericht xxxxx

Krijnie

Staat wel raar al die vraagtekens maar hier stonden icoontjes. Kan het systeem zeker niet aan.